Khamis, September 29, 2005

Inikah sebenarnya hobi saya?

Assalamualaikum wrt...
 
Nampaknya dah sgt lama sy berkecimpung dalam dunia maya internet ni... AlhamduliLLAH, ada banyak kebaikan yg saya dapat.. walaupun mmg xdinafikan, unsur2 negatif pun mmg ada.. Pilihlah antara keduanya.. ALLAH sudah ilhamkan kepada manusia ttg jalan kebaikan, syaitan pula ilhamkan jalan kejahatan.. mana satu yg manusia sendiri nak pergi, dia diberi ruang untuk berfikir panjang atau berfikir sejenak...
 
Mungkin sudah jadi hobi saya men'develop' laman web. AlhamduliLLAH buat masa ni sy dapat buat bbrp laman web.. sy sangat berharap ALLAH letakkan laman web ni sebagai amal jariah -amal jariah yang dapat membantu sy di akhirat kelak.. Ni antara laman-laman web yg pernah sy buat:
 
Pernah juga sebenarnya saya berkata pada diri, untuk meninggalkan sedikit dunia internet selepas pulang ke msia. Tapi nampaknya, sy masih di sini:).. Dan sekarang kerja saya juga bersama2 internet.. semoga terus ada kebaikan. Dan mohon supaya ALLAH jauhkan sy drpd musibah2 internet ni.. Mungkin inilah hobi saya yang perlu sy manfaatkan untuk agama.
 
Sebenarnya sy mula mengenali dunia internet sjk di jepun. Sebelum tu, skdr tahu biasa2. Komputer pun jrg2 saya buka.. Tp sejak ke Jepun, alhamduliLLAH dengan kelajuan internetnya yg beratus kali ganda dari internet msia, membuatkan sy senang menggunakannya. Saya mula belajar2 buat hpej.. dgn menggunakan tripod.. (free).. sy banyak gunakan kaedah cuba jaya... sehingga sekarang pun, walau sudah memiliki hpej sendiri, sy masih gunakan kaedah cuba jaya...(mslh juga bila org tanya sy tentang teori dan mahu belajar buat hpej dengan saya.. ;) )
 
Apapun, sy harap smua yang saya buat ini ada kebaikan utk dunia akhirat sy dan kaum muslimin. Mudah2an sy dapat banyak benda bermanfaat dr dunia internet ni, i.ALLAH....
 


--
Al-faqirah ilaLLah:

"Allah matlamat kami, Rasul pimpinan kami, Al-Quran perundangan kami, jihad jalan kami, syahid cita-cita kami"
adiemad
012-2900354
NADIE SAKURA E-SHOP
http://www.adiemad.com/ver2
 

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah; assalamu`alaikum warahmatullah

~ SALIMNA ~
[Hati ini adalah wadah. Yang terbaik di antaranya adalah yang memelihara [isinya]. Maka, peliharalah apa yang disampaikan ini kepada anda."] .

"Demi Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengasihi. Saya tidak tahu apa yang akan dikatakan kepada anda. Saya tidak mengetahui apa-apa [dalam hal-hal ini] yang tidak anda ketahui. Saya tidak tahu apa yang harus dikatakan kepada anda dan tidak dapat saya mengantarkan anda ke suatu hal yang tidak anda ketahui. Anda tentu mengetahui apa yang [kami] ketahui, [kami] tidak mengetahui sesuatu sebelum anda yang dapat [kami] katakan kepada anda. Tidak pula [kami] mempelajari sesuatu dalam rahsia yang harus [kami] sampaikan kepada anda. Anda telah melihat sebagaimana [kami] telah melihat dan anda telah mendengar sebagaimana [kami] telah mendengar. Maka, bertakwalah kepada Allah Azza Wa Jalla dalam diri anda sendiri kerana demi Allah Maha Kuasa kepada anda tidak akan diperlihatkan apa pun, seolah-olah anda buta ataupun menilai seakan-akan anda tidak tahu]."

MAINPAGE http://puncak-kefasihan.blogspot.com WASALAM

Tanpa Nama berkata...

Excellent, love it! » »