Ahad, Oktober 02, 2005

Cuti hujung minggu

Assalamualaikum wrt...

AlhamduliLLAH.. gembira hari ni dapat balik ke kg. Sejak balik ke Malaysia, baru sekali jumpa opah dan tuk belah abah... Opah sampai telefon... "bila nak balik ni..?" Menggambarkan betapa opah dengan tuk menunggu2 kami sekeluarga pulang jenguk mereka di kampung. Memang rasa xpatut... tak balik2 ke kampung. Tapi bukan sebab xmau balik... kalau nak balik benar2 kena menempah waktu @ menyelitkankan waktu utk pulang ke kampung tu di antara waktu2 yang ada. Smlm pun alhamduliLLAH.. lepas balik dr putra jaya... Sy tengok mak tak berangkat lagi.. (mmg nak kumpulkan semua sekali supaya dapat balik sekali sgt2 susah.) Smlm, elok sj sampai kerumah dalam pukul 5.. terus buat keputusan utk ikut mak... duk fikir2 kalau ditangguh.. lps ni xtahu bila pulak boleh sampai ke kg. Walaupun pulang smlm sgt2 sekejap..( bak 'cucuh angkit' kata org perak.. sampai 9.30 mlm, bertolak balik smula ke selangor dalam 10.30 pg), tp alhamduliLLAH sekurang-kurangnya dapat melepaskan kerinduan pada opah dan tuk yg semestinya juga rindu dekat kami.. Apa yg lebih seronok bagi org tua2..selain dpt berkumpul dengan anak cucu;)..
 
Sebelum smpai ke rumah opah smlm.. mak belanja beli satey dan lain2.. Kami makan bersama opah dan tuk...:) AlhamduliLLAH, kenyang. Yang balik mlm td... mak, Nyah (kakak sy) dgn dua anaknya, Shahrul (adik) dan sy.. Opah sblh mak, ada di rumah.. Ada baiknya juga dia xikut smlm.. dua org hero dalam kereta xmahu diam. Kalau opah ikut.. mesti penat dan sakit2 badan melayan kerenah hero berdua tu..Muin dengan bdannya semangat tu, salah sikit nak susu.. salah sikit nak susu:d adik pun sama, mcm kembar.. xbanyak ragam.. tp selain waktu tidur, mmg jrg nampak duduk dia. Nampaknya dia suka sgt 'bertukang'. Dan kalau adik nampak Muin minum susu, mesti dia nak juga.. mcm kembar. Ala kulli haal.. walaupun penat juga sebenanya, inilah Qurratul Ain bagi sy. Mudah2an mereka benar2 menjadi 'Muinuddin' dan 'Muizuddin' nanti.. Sy yaqin, mak dan ayahny juga pasti berharap lebih lgi drpd sy yang hanya 'mak uda'nya.....
 
'Tiada siapa yg dpt menjamin nikmat dunia yg dimilikinya malam ini akan masih menjadi nikmat baginya pada esok pagi.. Mungkin sj baju yg dipakai nya saat ini adalah baju yg terakhir baginya...tiada siapa yg tahu....AstaghfiruLLAH" 
--
Al-faqirah ilaLLah:

"Allah matlamat kami, Rasul pimpinan kami, Al-Quran perundangan kami, jihad jalan kami, syahid cita-cita kami"
adiemad
012-2900354
NADIE SAKURA E-SHOP
http://www.adiemad.com/ver2
 

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. » »