Selasa, Ogos 04, 2009

Bahagia itu tenang...

Alhamdulillah ala kulli haal..

Suasana suram dan sembam je hari ni. Mcm redup, tp bahang... mcm nak hujan, tp xturun2 :) jerebu?? Ye tu.. indeks udara kat tjg malim ni, antara yg paling tidak sihat pernah keluar dlm berita tempoh hari... Tp sejak dr pagi td, hanya duduk bertapa dalam ofis ni; xlah rasa sgt bahangnya.. sy doa2 jugalah hujan xturun sehingga maghrib ni, supaya sempat sy mengangkat jemuran di rumah;) Kalau x, basah.. esok kena sidai lagi...

Smlm sebaik slps ambil tasneem dan muhammad, kami terus ke klinik. Hajat hati nak cek bulanan dan cek batuk tasneem.. batuknya xkuat, tp dah lebih dua minggu risau juga. Xsempat nak bw ke klinik; sibuk berjalan berkursus segala mcm. Alhamdulillah dr kata paru2 ok, dan dr bg ubat kahak je. Hehe, kelakar plk dr ni suruh dtg plk 7/8 untuk cek bulanan plk. Padahal lg 4 hr je nak 7/8. Xpernah plk rsnya selama ni, dr2 lain suh cek tepat2 pada tarikhnya.. Ingat nak lah cek brp kg dah anak dara ku skrg, dah lenguh bahu bwk dia dalam beg kangaroo tu. Alhamdulillah anak2 ku sihat2 belaka. Ummi nya yg xsempat nak "sihat".. xpelah tunggu lah diorg besar dulu.. biar ummi maintain cam ni dulu ye;)


Tasneem, 可愛いでしょう!
video

Muhammadも可愛いです

video

Muhammad plk lepas balik dr klinik, dtg angin mengamuknya .. mainan yg dipinjam dr klinik xmau dipulangkan.. bukan main lagi mengamuknya:D. Fitrah budak2.. kena lah sabau... keliru emosi rsnya tu, mungkin lapar, mungkin ngantuk... mcm2 lagi kemungkinan. alhamdulillah abi cuba pujuk dengan air susu strawberry berenti dia nangis.. Dah balik ke rumah, lambat juga tidurnya. Tasneem tidur awal. Terpaksa sy jauhkan muhammad dr tasneem untuk elakkan tasneem bangun dengan kebisingan abgnya. Sambil tunggu abi balik dr masjid, ummi lipat kain yg setambun, muhammad pun terkuap2.. dan tertidur dekat pukul 10 jugalah.. huh.. susah betul nak tidur muhammad mlm td, padahal dah kuyu yg amat matanya.. xpuas bermain @ mungkin terlalu penat bermain sampai susah nak tido!

Mlm ni ada usrah muslimat. Mudah2an kaki dan hati diringankan untuk pergi turut serta. Yg dua minggu lepas miss, sbb kursus! Mlm ni, kalau tasneem dan muhammad tidur awal, mudahlah sikit sy nak pegi boleh tinggalkan dengan abi. kalau belum tido cemana?? Muhammad nak ikut, tasneem pun sikit lagi pandai nak ikut... Hehe.. adi, jgn selalu sgt gunakan alasan anak, untuk tidak ke usrah tidak ke program... kalau perlu bwk2, bwk.. kalau boleh tinggal.. tinggalkan:). Allahumma yassir!

Tiada ulasan: