Rabu, September 09, 2009

Adik dan sepit rambutnya..

Gatal kepala la ummi, rambut dah panjang... serabut2:D

Alhamdulillah ala kulli haal..

Gambar di atas dirakam sebelum adik mengamuk nak tido;).. mmg dah jd rutin harian anak2 saya buat masa ini, jam 8 - 9 mrk gelisah nak tido. Yang abang mcm ni, yang adik mcm tu.. hehe.. kena sabar sikitlah waktu nak berbuka puasa tu. Tasneem sejak kebelakangan ni, cukup manja.. manjanya menjadi2.. hatta dengan abi sekalipun dia xmau kawan... kalau dia nak tido, mmg ummi sj lah yg menjadi pilihan.. xkisahlah camana pun, yg penting ummi ada di sisi.. Abi selalu ckp : "Adik xcukup (masa dgn) ummi".. Huhu, sedih... mmglah bi, kalau ikutkan.. spjg masa ummi nak ada dgn anak2 kita.

Begitulah gelagat anak2.. baru dua org adi:D sudah nampak perbazaan yg ketara. Muhammad masa baby dia xkisah sgt dengan org.. siapa dukung pun dia suka. Lebih2 lagi dengan abi.. manja yg teramat. Adik cepat kenal org.. umur 4 bulan dia dah kenal... huhu.. adik seorg yg serius (buat masa ini).. masam cetung jah mukanya.. kalau time dia nak tidur.. buatlah cemana pun.. dia buat donno jah.. kecuali kalau cium @ geletek perut.. dia gelak aa.. tp kalau ngantuk dia gelak cam terpaksa je.. haha.. time yg dia benar2 ceria.. yg seronok buat lawak time tu ialah.. time dia bgn tidur sekitar jam 5 pg... ha .. layan lah time tu kalau nak dengar dia gelak terkekek2..

Masa menulis ni, semua nya dah tidur. Sian, abi demam hari ni.. pg2 tadi hntr abi ke klinik, abi dpt mc.. xok lagi tu. Alhamdulillah kebetulan plk hr ni kursus dan kursus habis awal.. jd dapatlah balik ke rumah awal. Sian, abi melepek je. Setahun mesti sekali demam teruk. Tahun lepas pun sama.. bulan 9 jugak.. Mudah2an cepat sembuh.. dan dpt mengejar 10 yg terakhir ramadhan ini..

2 ulasan:

pu3qute berkata...

ala..ala.. nanti tasneem simpan rambut panjang tau.. leh ummi ikat tocang cam pokok kelapak tu.. mestu cute kan.. ummi

Ummu Muhammad Tasneem berkata...

tp malu la kak.. dia suka garu kpl.. hehe... tp dia garu kpl time nak ngamuk je.. :P