Ahad, November 15, 2009

Nak gigit dia..

alhamdulillah ala kulli haal..

Hari ini, pagi2 lagi abi menghantar sy dan tasneem ke masjid as-salam untuk turut serta dalam kursus pengurusan jenazah anjuran masjid. alhamdulillah peserta ramai.. ada dalam 70 orang. Cuma sygnya penyertaan golongan muda kurang. Sy rs senario nya sama di mana2 pun. teringat sewaktu kursus jenazah di jabatan di pertengahan tahun yg lalu; pun sama.. xramai yg minat (@ mungkin belum diberi kekuatan atau kelapangan masa untuk turut serta)... tp mudah2an sama2 sedar.. yg tua semakin pergi... yg muda kalau tidak ada asas langsung dalam perkara ini, siapa pula yg bakal menggalas tugas fardhu kifayah ini nnti. Sekurang2nya bila, ibu bapa kita, sanak saudara kita pergi meninggalkan dunia ini, kita dapat memberikan sumbangan terakhir untuk menguruskan jenazah mereka.. Aamiin..

Tasneem bertahan sekerat hari semasa kursus berlangsung. Waktu ummi dan shbt2 muslimat lain sedang menyiapkan sijil2 peserta tasneem sempat tidur di atas bahu makcik murni.. Mulanya kak miza ambil tasneem dr tangan sy. kemudian dia dtg semula ke pejabat masjid tanpa tasneem..

Ummi, lapoo...

"Mana anak sy kak??"

"Dah ada org kidnap... hehe... dia dah tetido lena atas dunlop pillow"

Kak miza bergurau.. rupanya tasneem tgh sedap tido atas bahu kak murni...

Hampir program berakhir tasneem mula boring mungkin... Cemas sy dibuatnya.. Jenuh memujuk, mujur program dah hampir selesai.. Kalau mood tgh xbaik, mmg susah dia mahu dengan orang lain selain umminya.. Waktu sy ambil dr tangan kak murni juga tgh hari td, tersedu2 ..puas memujuk tangannya terpeluk sj pada sy, seolah2 tidak mahu umminya pergi ke mana2 lagi.. Kawai to kawaii sou!!

Ini bukan tasneem, ini muhammad masa lebih kurang umur seminggu di rumah opah klang. Pakai bedak sejuk.. siang tido sedap, mlm2 di jaga..Masa bersalin muhammad, 10 hari sy di klang lps tu balik rawang. Bila tgk gambar ni, rs mcm nak gigit.. mcm ni:

hehe... gomen bi.. pinjam gambar:P


2 ulasan:

liyafendi berkata...

apa lagi adie..tambah lah sorang lagi ;))

Ummu Muhammad Tasneem berkata...

he he he ...

mengandung, bersalin, cium bau baby... mmg pengalaman manis yg xtregambar dgn kata2.. tp, tanggungjawab nak didik anak tu... risau..

Tp insha-Allah kalau direzekikan, sama2 lah kita doa dan usaha dpt pikul tggungjwb tu sebaiknya, aaminn