Ahad, September 19, 2010

Keluarga Role Model



Ya Allah
Engkau jadikanlah rumahtanggaku
syurga sebelum Syurga
Anak-anak cahaya mata, isteri mengikut kata
Tuhan!
Jadikanlah rumahku masjid mengingati-Mu
Sumber ilham dan ilmu
Tempat hiburan dan ketenanganku dan keluargaku
Tetamu yang datang membawa rahmat
Perginya, penghapusan dosa
Wahai Tuhan
Jadikanlah rumahku kerehatanku,
tempat aku mendapat kekuatan jiwa
Tempat aku mengecas bateri jiwaku
Apabila aku keluar rumah
Kereta perjuanganku bertambah laju
Ya Allah!
Engkau jadikanlah keluargaku tapak perjuanganku
Role model untuk ditiru
Berilah aku kekuatan memimpin diri dan keluargaku
Memimpin masyarakat diharapkan juga
Berilah aku kekuatan iman dan ilmu
Kesihatan dan buah fikiran
Kelapangan masa untuk berjuang
Boleh menilai diri baik buruknya
Ya Allah!
Jadikanlah Engkau cinta agungku
Agar seluruh apa yang ada aku korbankan untuk-Mu
Bahkan jiwa ragaku
Dan berikanlah aku kawan-kawan yang setia
Yang boleh berjuang bersamaku susah dan senang
Akhir sekali ya Allah
Ampunkanlah seluruh dosa-dosaku
Dan dosa-dosa keluargaku serta seluruh muslim dan muslimat
Amin ya Rabbal Alamin
Istajib do’ai

Tiada ulasan: