Khamis, Jun 04, 2009

Anak tanggungjawab siapa?

Persoalan di atas selalu bermain di kepala saya.. Bersalahkah saya meninggalkan anak saya dijaga oleh orang lain sewaktu bekerja. Tapi jika tidak begitu, bagaimana? Memang terasa ralat, bila pulang kerumah, dalam keadaan keletihan seharian bekerja, baru hendak bermanja dengan anak2 dan suami, mata sudah nak terlelap! Anak juga dah mengantuk! Aduh, sedihnya hati.

Tapi itu lah realiti yang saya perlu hadapi. Dan anda semua juga, saya kira! Penyelesaiannya bagaimana? Itukah puncanya anak2 sekarang nakal.. itulah yang sering bermain dibenak saya. Doa saya, zuriat saya akan dipelihara Allah drpd perkara yg tidak saya dan abi ingini! Usaha saya bagaimana??

3 ulasan:

nurul najib berkata...

salam

personally,anak2 nakal/buas
bukan disebabkan parents kerja.lebih kepada bagaimana kita mendidik mereka ttg tanggungjawab dan hubungan sesama manusia dan allah.ada juga parent x keja,tapi ank2 jadi tak keruan juga.apa apa pun doa kita seiring dgn usaha dlm mendidik anak.inshaallah

liya berkata...

mcm saya lah , saya tak keje tapi anak sulung tu nakal juga! Ikut mak dia masa kecik kot:D Ade juga yg parents keje tapi anak baik2 aje..betul kata Ija, semuanya bergantung pd cara didikan kita semasa keberadaan kita disamping anak2=)

adiemad berkata...

setuju... yg pastinya tanggungjawab didik anak tuh mmg sgt mencabar...

moga kita semua berjaya laksanakan