Selasa, Oktober 06, 2009

Hapuskan SIS!!

Alhamdulillah ala kulli haal...

Waktu memandu dlm perjalanan balik smlm.. entah kenapa mengantuk yg amat! Sampai rs terketar2 mengawal stereng.. dlm hati.. bila nak sampai ni.. bila nak sampai ni.. skjp bukak tingkap.. skjp kuatkan radio.. skjp tutup tingkap balik. Huh, xpernah rsnya semengantuk itu.. alhamdulillah akhirnya sampai di BB dgn jayanya..Harapnya hr ni xmengantuk lagi dan dpt memandu dgn lebih tenang. Smlm tu mgkin sbb bangun awal drpd biasa.. mm.. kalau lah sempat waktu rehat tghhari tu qailulah sbntr..

Hari ni pulak tertidur masa meting dah nak habis.. logik la tertidur.. meting lama sgt.. dekat pkl 1 xhabis lagi.. pkl 1 tuh kan masa yg sesuai untuk qailullah:D.. kalau dpt tidur mmg sedap betullah.. mesti segar balik bila bangun... hehehe.. malangnya waktu tertidur tu pulak laa.. bos bertanya soalan.. nak database sistem katanya.. sy plk dgn confident xconfidentnya cepat je nak menjawap. Mujur lah hampir bersesuaian jawapan dgn soalan yg diberikan. Pingpong! Tercover la sikit ketiduran ku itu!
Waktu Hari Kesedaran ICT bulan puasa tempoh hari.. mcm tgh tertidur jgk aje:P

#####
فَيَا عِبَادَ اللهِ ! اتَّقُوْا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاتمَوُْتُنَّ إِلا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ

Wahai hamba-hamba Allah ! Bertaqwalah sekalian kamu kepada Allah dengan sebenar-benar taqwa. Dan Janganlah kamu mati melainkan dalam keadaan Islam.

Siapa sebenarnya SIS (Sisters in I*lam) ni? Musykil betullah aku..

Masa zaman Rasulullah dulu ada seorg yg bernama Abdullah bin Ubai.. Bila bersama Rasulullah dia mengaku Islam dan dialah pejuang. Tp bila di belakang Rasulullah dialah yg menjadi biawak berkepala dua.. berlidah cabang.... Tp SIS ni aku rs lagi terok drpd Abdullah Bin Ubai.. Bukan setakat belakang2 lagi dia bantai Islam.. depan2 pun dia berani..

Boleh bc sini: Rayuan Batal Sebat Persenda Hukum Syariah; bengong betul SIS ni.. aku pun xpaham..

Kalau hukum hudud di buat di Malaysia ni, agaknya mcm mana lah reaksi mereka.... Ni geng2 aminah wadud lah ni.. Org laki jd imam smyg jumaat dia pun sibuk nak jd imam smyg jumaat. Org lelaki dibenarkan jatuhkan talak.. dia pun nak jatuhkan talak....

Jgn tertipu dgn logo ini.. ini bukan milik Nisa' Malaysia. Tp ini milik SIS untuk mengabui mata2 an-nisa' yg mencari pedoman. Jgn keliru!


Antara yg menarik hr ni: Kene tumbuk ke kene tepuk.. bikin kecoh daaa

4 ulasan:

sitinurulhawa berkata...

ummu tasneem ke yg sms ikim fm pg tadi?

btw, mmg patut SIS tu patut dibuang negeri je :P

Ummu Muhammad Tasneem berkata...

tgh drive lah hawa time tuh.. hati membuak2 nak talipon.. tp apakan daya... terlambat td, kene pecut... sempat dgr je

liyafendi berkata...

wah adie, nampak mcm dah jadi org penting je tu,,semoga cepat naik pangkat, amiN!;)

Ummu Muhammad Tasneem berkata...

hehe, mana ada liya.. org biasa aje.. temankan bos kat atas pentas.

Kalau naik pangkat.. maksudnya kena bertukar, maksudnya berpisah dgn anak2 dan suami beberapa ketika..... xnaik pangkat lebih sy rela, drpd berpisah... liya pun penah rs kan cemana...

tak naik pangkat pun xpe.. asal naik gaji.. hehehe. materialistik!