Isnin, Januari 25, 2010

Kecelaruan Doa Pengantin

Alhamdulillah ala kulli haal..

Pagi ni waktu on da way ke ofis, sy dengar di radio ikim menyebutkan sedikit ttg info doa nabi yusuf dan zulaikha. Rasanya mmg selalu disebut2.. hatta kalau ceramah di radio, tv dan di mana2 juga kdg2 penceramah ada sebutkan tentang perkara tersebut.

Dlm info yg sy dengar td, tak pernah disebutkan nama zulaikha dlm alquran/ mana2 hadith sohih. Hanya di sebutkan tentang imra'atu aziz.. dr mana dtgnya nama zulaikha tu, tidaklah diketahui...

Dan kalau shbt2 perasan, di dalam kad2 pengantin hari ni, selalu dilampirkan doa nabi yusuf dan zulaikha yg juga tidak diketahui drpd mana datangnya..

Sy cari2 info di internet, jumpa rujukan ni di laman saiful islam.com. Klik di sini.

Semoga dpt memberi sedikit pencerahan ttg kecelaruan doa pengantin ini..

################
Cerita anak2..

Hai.. sy tasneem.. bukan ipin..
(Tasneem ngan muhammad suka sgt tgk upin ipin kat keitai abi... ghalit!)

Alhamdulillah hujung minggu kali ini, bersama anak2 dan abi. Sabtu duduk di rumah.. mcm biasalah, kekalutan seminggu di kumpulkan menjadi satu hari ke hari sabtu.. basuh kain, sidai kain .. bla2.... mcm org lain..;)..

Hari ahad, kami ke rumah kak sal di PJ untuk mesyuarat alumni. Alhamdulillah dapat kumpul2 bersama shbt2 alumni. Terima kasih tuan rumah, kak sal dan amin..byk sediakan mkn.. spageti.. ayam golek.. nyum2.. favorit muhammad... (mlm sy masak lagi sekali) kak sal dan amin juga menyambut anniversary yg ke enam hari sblmnya.. alhamdulillah cpt betul ms berlalu... antara batch awwalin ipij yg berkahwin sesama kami. Hiks.. kemudian, kak ela ust basri, haslia fendi, amalia izzudin, adila tasmim.... sape lagi.. gomen nasai xdisebutkan namanya... alhamdulillah... seronok bila dpt kumpul sekali. Dan yg lebih best lagi, kali ni.. akh izzudin  (ilham hamdani) pun ikut serta meting.. dlm kesibukannya pulang ke malaysia dr australia.. kepulangan yg singkat dan sibuk selama dua minggu.. tetap di spendkan masa untuk shbt2 lama.. walaupun amalia dan ilham xada, tp roh ukhuwwah yg jauh itu tetap terasa.. smg satu hari nnti dpt berjumpa semula.. insha-Allah! dan satu yg sy rskan... mcm berasa dunia lain plk dgn akh izzuddin.. ye lah, dah jd penulis terkenal.. :D dulu sama2 ipij.. tp bila di baca tulisan2 nya di mana2.. di blog.. di FB... rs mcm org lain plk.. rs mcm berada di dunia yg lain.. ah.. malu plk rsnya bershbt dgn org glamour.. ye xabi;)

Tasneem dan muhammad alhamdulillah .. ok.. seronok main dgn anak2 alumni yg lain. Cuma tasneem lambat sikit nak mesra.. asik duduk di sisi ummi.. dah dekat nak balik, baru dia nampak seronok bermain.. baru dpt menyerasikan diri.. muhammad? Muhammad ok main.. tp ramai kakak2 perempuan kali ni, cuma ada abg muaz.. muhammad nampak pk kurang aktifnya.. hiks.. ok jugak, boleh abi dan ummi meting aman sikit.. Terima kasih anak2..

1 ulasan:

ILHAM HAMDANI berkata...

Haha!
Anda membuat saya tertawa.
Tak perlu malu. Izuddin kah, IlhamHamdani kah, atau Addeen Bandarsepi kah, saya tetap orang yang sama, yang ukti kenal masa berhulu-hilir naik turun shinkansen di Nihon dulu. Kita masih sama - mengibar panji-panji dakwah. Cuma, mungkin lapangan kita sahaja sedikit berbeza, dengan saya mengikut tinta dan kertas nukilan. Doakan saya di landasan sama ... sehingga saya menutupkan mata saya.