Khamis, Ogos 20, 2009

Aku setuju terima nikahnya..

Alhamdulillah ala kulli haal...

Pg ni sy ambil cuti. Tanpa dirancang seawalnya, sebaik slps abi sms semalam. "Sa*ang cuti ke besok?abg bleh halfday, kita gi makan nihon ryori nak?" sy jwp "nak2.. tp kane ade ke bi?" hiks2... biasalah kalau masuk ke restoran jepun 10 - 20 rm xkan cukup, melainkan jika hanya nak minum ocha. Alang2 dah masuk, xkan nak minum ocha sj? Akhirnya sy ambil keputusan untuk mohon cuti.. nak puasa ni, ramai yg jumaat mohon cuti, tp sy mohon cuti sehari awal, dan jumaat masuk semula ke opis. Sbnrnya masih segar dlm ingatan dan xkan lupa sampai bila2 pengisian kursus di mlk tempoh hari CUTI BUKAN HAK, TP CUMA SATU KELEBIHAN. huhu.. aku peduli apa.. hari ni aku nak cuti jugak....**s aku pun asyik nak cuti je.. boleh ke camtu? huhu.. insaflah ttg tanggungjawab dan kepimpinan melalui teladan. Engkau pun sama adi! anak buah tgk kat bwh tu... lemahnya diri ini.

Survey2 sy jumpa ni:
http://food.malaysiamostwanted.com/venues/kampachi-japanese-pavilion-kl
insha-Allah ptg ni pergi kalau xada aral. mcm best je niii...nyum nyum..


Bg sy sambutan ulangtahun perkahwinan, sambutan hari jadi bukan lah satu kemestian. Tp satu kemanisan jika ianya disambut untuk menyemarakkan rs kasih dan cinta dengan org yg kita sayangi. Kadang2 bila dah lama bersama mula kita ambil xendah tentang pasangan kita. Yg isteri sibuk dengan anak2 dan kerja. Yg suami plk sibuk melayan diri sendiri.. layan internet.. layan mengantuk.. hehe... mcm2 la. biasa. itu ada perkahwinan yg perlu sama2 kita fahami dan muhasabah. Sama2 berbincang mengenai perasaan masing2, semoga perkahwinan itu benar2 menjadi satu tempat perkongsian yg paling baik... Bagi sy juga sambutan ulang tahun perkahwinan ini, akan menjadi satu kenangan manis yg kita xkan lupakan.. waktu agak2 bergaduh.. tengok balik gambar2 kenangan masa kenduri kahwin dulu, gambar2 masa sambutan ulang tahun perkahwinan.. dan semua kenangan masa kita mesra dan dimesrai. Indah bukan!

Doakan kami bahagia hingga ke syurga.. istiqamah "mengembalikan identiti islam" (pinjam tagline blog abi yang dah lama sgt xdiupdate). Mmg ada naik turunnya.. tp ya Allah aku berdoa semoga sejauh manapun kami pergi kami sentiasa berada dalam linkungan itu. biarlah bak kambing yg diikat pada sebatang pokok. sejauh mana pun ia pergi ia tetap dalam lingkungan ikatan itu..

Muhammad dan tasneem tinggal dengan mama ye. ptg ni ummi ada dating dgn abi. balik nnt ummi bawa sesuatu:). Cuma sekali setahun kan.. dan cuma suku hari sj drpd sehari... Ummi dan abi pergi untuk menyemarakkan lagi rs kasih keluarga kita.

Tiada ulasan: