Jumaat, Disember 10, 2010

tggungjwab yg usah ditanya apa balasannya

alhamdulillah ala kulli hal..

mlm ni ummi di rumah dgn anak2 shj. abi ada kursus PACA sampai esok petang. alhamdulillah, semoga abi istiqamah dan membawa keluarga kami terjun ke dalam keluarga dakwah. aamiin ya rab. ummi xminta apa2 dari keluarga ini. cuma berdoa agar beroleh bahagia di akhirat kelak… bercinta hingga ke akhirat… aamiin
waktu menulis ni, anak2 semua dah tidur. mlm senaang tidur nya. terutama muhammad, sbb dah penat main xberhenti2 di siang hari. yg dua lagi, mcm biasa, dapat susu cap gantung.. tidurlah..sekali2 terjaga minta di susu kan lagi. alhamdulillah ini lah kelebihan anak2 susu ibu. bau ibunya xhilang, selagi dia menyusuWinking smile kalau ibunya wangi, wangilah dia.. begitu juga sebaliknya..
melihat gelagat anak2 yg tengah membesar, mmg byk yg ingin dirakamkan kerana lucu dan sucinya mereka. xkurang juga dgn kerenah yg menguji kesabaran, yg menguji emosi sang umi dan abi. tapi merekalah amanah yg xboleh di sia2 kan. harta paling berharga yg tidak boleh dibazirkan. usaha mendidik.. atau lebih tepatnya tanggungjawab mendidik yg tidak perlu ditanya apa balasan yg akan kita dapat bila mereka dewasa nnti.. mungkin jd baik.. mungkin sebaliknya … nauzubillahi min zaalik!

Tiada ulasan: