Ahad, Mei 29, 2011

cinta hamba dagang

alhamdulillah ala kulli haal...

singgah sapu habuk skjp mlm ni. smlm opah dan mak ngah datang bermlm di sini. abg muin, muiz, zafirah dan muzhfiruddin pun ada sama. alhamdulillah, bertambah meriah skjp rumah. muhammad, tasneem dan afif, bukan main seronok lagi main sampai penat...;). mlm ni smua pakat tidur awal, tinggal lah ummi sorg2 menulis.. ok jugak lah tu.. boleh ummi menikmati waktu yg senyap seketika;). kalau xsemua yg tidur, jgn harap rumah ni sunyi sepi... alhamdulillah, ini lah kebahagiaan hidup berumahtangga.

besok ummi terpaksa bercuti. mama pengasuh mintak cuti satu hari..maklumlah anak2 dah start cuti sekolah ni, balik kg, berjalan2 dan sebagainya. kenduri kawin pun byk. insha-allah ummi abi dan anak2 akan pulang ke kb dalam minggu depan. lama sungguh xbalik, sejak bulan 1... subhanallah, lamanya... insha-allah semoga semua urusan dimudahkan. mcm2 juga dugaannya akhir2 ni... bljr jadi sabar, redha, harap, dan kembali kepada Allah. semoga semua yg berlaku terus mendekatkan diri ini kepada Allah. Aamiin.

refreshment dgn lirik nasyid diwani ini skjp... one of my favourite nasyeed'

aku cuba mencintaiMu tuhan
hati tidak juga terasa
aku cuba berkali-kali pun
tidak terasa apa apa juga
aku fikir-fikir nikmatMu...
aku kenang-kenangkan rahmatMu
agar nampak kemurahanMu

atas nama ilmu aku akur….
Namun aku belum jatuh hati juga denganMu
aku susah hati, aku sedih selalu
mengapa terjadi begini
mengapa cintaku padaMu belum berbunga lagi
sedangkan aku tahuaku akui
nikmatMu terlalu banyak padaku
jika hendak dihitung,tidak mungkin terhitung

Aku iri hati selalu
cerita dan berita orang soleh zaman dahulu
hebatnya cinta mereka kepadaMu
hilang selera makan keranaMu
asyik memuja dan memujiMu
mensucikan dan membesarkanMu
terutama di waktu malam yang sepi
di waktu orang mimpi
mereka memujaMU merintih padaMu
mengharap kasih sayangMu
air mata mereka membasahi pipi
adakalanya menitis kebumi

mereka merasa Engkau adalah segala-galanya
Engkau adalah hidup mati mereka
Engkau adalah dibibr mereka
Engkau adalah hati jantung mereka
tapi aku tidak begitu
aduh! keras hatiku,keras hatiku
hingga kini aku belum boleh mencintai kekasih agungku
baru aku sedar cinta padaMU adalah anugerah dan hidayahMu
bertuahlah dan berbahagialah
orang yang Engkau anugerahkan kecintaan padaMu
aku bila lagikah Tuhan?
dapat sedikit pun jadilah

aku tidak akan putus asa
akan ku cuba lagi selagi ada nyawa dibadan
dihujung hidupku kalau dapat pun sudah cukuplah
wahai tuhan ALHANNAN WAL MANNAN......

Tiada ulasan: